Lørdag den 25. januar, var næsten 70 AGC medlemmer mødt op til medlemsmødet i Rådhussalen.
Michael Jürgensen fra DGU fortalte om forandringen i medlemsskaren mellem de klubafhængige og de klubuafhængige, som har betydning for ændringerne i fremtidens medlemssammensætning og dermed grundlaget for at drive golfklubben.
Michael havde taget udgangspunkt i AGC’s egne medlemstal og resultater fra Golfspilleren i centrum.
En af forskellene mellem de klubafhænge og de klubuafhængige er bl.a. at 15% af de klubuafhængige ikke regner med, at være medlemmer i AGC om 2 år, hvor tallet er 6 % for de klubafhængige.
Grunden til denne tendens er ikke, at de klubuafhængige som sådan er utilfredse med golfklubben, men en generel ændring i samfundet hvor graden af selvorganisering stiger markant, både i forening og i privat regi
Dette betyder at der er en lavere tilknytning til klubber og at man søger de mindre fællesskaber.
Og hvem er så de klubuafhængige?
- De vil bare gerne spille golf, når de har tid
- Det er dem, der ikke sidder i bestyrelser og udvalg
- De kommer ikke til generalforsamlingen
- Det er dem, der ikke (så ofte) hjælper som frivillige
- Det er dem, der føler, at de får mindre værdi i medlemskabet
Da golfklubben er for alle typer af medlemmer, og vi ønsker at imødekomme så mange ønsker og behov som muligt, er det selvfølgelig noget der skal arbejdes med fremadrettet, således at vi kan fortsætte med at have en golfklub, der fungerer og hvor økonomien fortsat er god, således at dette kan lade sig gøre.
Et andet punkt på dagsordenen var ’forventninger til banen i 2025’
Clubmanager Annie Christensen, fortalte om Boringsnære beskyttelsesområder, som er områder hvor der er vandboringer og dermed er en udfordring i forhold til hvad og hvor meget der må bruges af sprøjtemidler. Vores hul 18 samt teestedet på hul 1, er omfattet af dette, og der arbejdes nu sammen med kommunen og vandværket om en plan for dette område.
I 2025, er der ikke store projekter i støbeskeen, men der arbejdes med fældning, beskæring og oprydning omkring søerne, beskæring af bunkerkanter, vinterservice på maskiner, opretning af teesteder (efterår)
Bestyrelsesmedlem Carsten Klog, orienterede om status på ombygning af længen, hvor arbejdet med etablering af juniorrum næsten er færdigt. Man forventer, at der til sæsonstarten 1. april også står et færdigt møderum klart.
Møderummet kan – udover at bruges til større møder – udlejes til restauranten.
I forbindelse med renoveringen af længen er det konstateret, at kloakkerne er udslidte og bør udskiftes, vi afventer forsikringen for at kunne fortsætte arbejdet med dette. I denne forbindelse skal der laves nye toiletter, men det forventes at også dette arbejde er afsluttet til sæsonstart 1. april.
Endeligt orienterede Clubmanager Annie Christensen om, at vi søger en ny kollega til shoppen, da Rasmus overgår til at være fuld tid på banen fra 1. april 2025. Jobopslaget ligger på hjemmesiden og FaceBook og må meget gerne deles, hvis du skulle kende en person der kunne være interesseret
Der var en livlig debat, og bestyrelsen arbejder videre med flere af emnerne og de forslag der kom frem.